Australie....no worries mate! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ellis Veer - WaarBenJij.nu Australie....no worries mate! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ellis Veer - WaarBenJij.nu

Australie....no worries mate!

Door: Rene en Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

15 Mei 2013 | Australië, Airlie Beach

Hi mates,

Na een lange vliegreis aangekomen in Australie. We hadden helaas maar 8 stoelen voor ons 2en dus was het lastig kiezen waar we gingen zitten. Omdat Rene nog op krukken liep werd hij als een koning rondgereden met een prive chauffeur over het vliegveld. Nog ff snel gezwawid naar d3 cameramensen van mijn favoserie 'Border Security' maar zij wilden alleen weten of wij nog 'drop' hadden....sorry mate, long gone!

Direct hierna onze camper opgehaald en meegenomen voor een testritje. Ellis moest natuurlijk rijden en dat ging vlekkeloos want het isvoor haar dagelijks werk om links te rijden met een camper van 7 meter. Na wat boze gezichten, getoeter en de nodige arrghhh,noh neeee, kwamen we dan toch aan op onze eerste bestemming.
De volgende dag werden we al vroeg gewekt door de nodige ruziende papegaaien en kaketoes. We gingen die dag een bezoekje brengen aan de dierentuin van Steve Irwin. Het was erg rustig en daarom mochten we veel dieren vasthouden en voeren. Ook was er een grote crocshow met krokodillen van een zeer groot formaat.
Knuffelen met koala's en skippy's en wannebe skippy's oftewel wallibies.

De volgende dagen zijn we langzaam richting het noorden gereden waarbij de temperaturen ook steeds tropischer werden. Het is hier eind herfst, beginvan de winter maar het was hier gisteren bijna 30 graden. We hebben gedoken in de azuurblauwe zee van the Great Barrier Reef, met een overlandtruck door de bush bush en heerlijk gesnorkeld bij 1 van de 10 mooiste stranden ter wereld. Het mooiste is dat het hier laagseizoen is dus er zijn bijna geen toeristen. Ook hebben we stoer op een 50cc brommer gereden (kon wel max 35 km/uur) en genoten van alle dieren om ons heen. Elke dag zien we wel gekleurde papegaaien, kaketoes, koala's, kangeroes, dingo's en slangen.

Het leven is vrij duur in vergelijking met NL. We doen boodschappen bij de ALDI maar betalen voor een pak drinken bijna 5 euro. 1 pak melk kost 4 euro. De campings zijn ruim en schoon en de mensen aardig.
De komendevdagen trekken we richting Cairns naar het tropisch regenwoud.
Met mij en kruimeltje gaat het goed, ik begin al aardig 'rond' te worden en zie mijn buik regelmatig van links naar rechts en weer terug gaan.

Zo...ff een aanvulling. Net 10 dagen in Cairns en omgeving doorgebracht. Toch wel het mooiste gebied van de Oostkust. Tropisch regenwoud met vele diersoorten en tropische temperaturen tot 31 graden in de 'winter'. De afgelopen dagen gesnorkkeld op het Great Barrier Reef met grote tropische vissen in allerlei kleuren en natuurlijk....Nemo was er ook.
Lokale aussies leren kennen en de binnenlanden ingegaan waar de Lonely Planet geen weet van heeft. Verse vis gevangen en met patat erbij lekker zitten oppeuzelen. Nu zijn we er klaar voor om naar New Zealand te gaan. Op naar een volgend hoofdstuk in onze bijzondere en heerlijke wereldreis tot nu toe.

De groeten van ons en zoals ze hier zeggen :'No worries mate' and 'Life is good in Aussieland'!!!

• 15 Mei 2013 - 10:09

Bert Schut:

Mooi helder en duidelijk reisverslag. Leuk om op de fraaie foto’s te zien hoe jullie genieten. Wat een rijkdom aan prachtig gekleurde vogels. Die caravan ziet er ook vet uit (zou mijn kleinzoon zeggen) en vooral zo’n kangoeroe-achtige dame achter het stuur moet zelfs de in Australiërs opvallen.
    Benieuwd naar de vervolgverhalen. Lieve groeten.
    Bert

• 15 Mei 2013 - 11:08

Adry Anderson:

Wat een mooi en duidelijk verslag weer.Het is echt genieten maar wij genieten ook mee door jullie.En wat een aangename temperatuur.Lekker aktief zo'n krokodil!!!Ook een leuk slangetje (ha,ha,ha).Prachtige kleuren hebben de vogels en wat een geweldig uitzicht.Groet aan Kruimeltje natuurlijk.
    Heerlijk verder genieten en we kijken al uit naar de vervolg verhalen!!! Liefs van Hans en mij.

• 15 Mei 2013 - 14:25

Pia:

hoi daar.

Leuk om zo een beetje bij te blijven met wat jullie allemaal meemaken.
    Erg leuk om de verslagen te lezen.
    Mooie foto's erbij zodat het bijna is alsof we het hier NL ook beleven.
    Blij te horen dat het goed gaat en dat jullie genieten.
    Blijf ook nog maar lekker genieten, straks is het volop in de luiers en flesjes etc....
    Veel groetjes en plezier gewenst.
    Ik wacht het volgende verslag weer met volle verwachting af.
    groetjes Pia.
    Vanuit een nu regenachtig kikkerlandje.

Oh ja en Ellis idd, kruimel groeit goed aan jou buik te zien!!
    super.

• 20 Mei 2013 - 19:20

Mam V/d Veer:

Geweldig mooie foto's. Wat zie je er goed uit Ellis, stoere foto ook van Rene. Compliment voor je kernachtige verhaaltjes. We genieten ervan, pa en ik. Wij leven in het koudste voorjaar sinds 40 jaar. Het is nu Pinksteren. De tijd vliegt. Ik verheug me al op je verdere verhalen uit Canada. Dikke zoen van ons beiden. Groetjes.